Cele mai căutate case cu teren au un spațiu de office dedicat, în condițiile în care mai mulți cumpărători își doresc sa continue să lucreze de acasă, cel puțin ocazional. De asemenea, cresc prețurile solicitate pentru locuințele care vor fi finalizate în următorii 2 ani din cauza creșterii prețurilor materialelor dar și a întârzierii livrărilor. Acestea sunt doar două din cele 10 analizate într-un raport lansat miercuri.
1. Crește progresiv dobânda la creditele ipotecare
2. Scade accesibilitatea achiziționării locuințelor prin credit3. Cumpărătorii tineri, aflați la prima achiziție, vor fi primii afectați
4. Construcțiile noi vor fi în continuare preferate la achiziție
5. Creșterea cererii de apartamente va încetini
6. Cererea pentru terenuri libere și casele cu teren se menține ridicată, ca efect al prelungirii pandemiei și al preferințelor cumpărătorilor pentru zone rezidențiale liniștite, cu densitate demografică scăzută, într-un mediu verde
7. Cresc într-un ritm crescut prețurile solicitate pentru locuințele care vor fi finalizate în următorii 2 ani din cauza creșterii prețurilor materialelor dar și a întârzierii livrărilor
8. Scade oferta existentă în piața secundară
9. Cumpărătorii nu mai vând proprietățile pe care le dețin deja și le transformă în investiție imobiliara sau le transmit membrilor familiei
10. Cele mai căutate case cu teren au un spațiu de office dedicat, în condițiile în care mai mulți cumpărători își doresc sa continue să lucreze de acasă, cel puțin ocazional
Raportul, realizat de compania ValorEasy, analizează piața imobiliară din cele mai importante orașe din România. Scăderea continuă a ofertei, care a înregistrat minimuri istorice pe piața secundară, a dus la creșterea presiunii de preț asupra cumpărătorilor. Astfel, prețul mediu de tranzacționare în marile orașe a crescut în 2021 cu până la 10%, comparativ cu 2020 când creșterile au fost mai moderate din cauza pandemiei. Totuși, de remarcat că cererea a stagnat în ultimul trimestru al lui 2021, iar cele mai mari trei piețe au scăzut ca pondere totală din vânzări.